εικ

Καταπολεμήστε το άγχος και κοιμηθείτε καλύτερα
Καταπολεμήστε το άγχος και κοιμηθείτε καλύτερα 6

Καταπολεμήστε το άγχος και κοιμηθείτε καλύτερα

Εάν τα βλέφαρά σας βαραίνουν ήδη καθώς διαβάζετε αυτό το κείμενο, ίσως αξίζει τον κόπο να πιείτε ένα φλιτζάνι καφέ για να φτάσετε στο τέλος του άρθρου.

Οι επιστήμονες προτείνουν για τους ενήλικες τουλάχιστον επτά ή περισσότερες ώρες ύπνου κάθε βράδυ. Παρόλα αυτά τα στοιχεία δείχνουν πως περισσότερο από το ένα τρίτο των ανθρώπων δεν κοιμούνται την προτεινόμενη διάρκεια. Και γιατί συμβαίνει αυτό; Υπάρχουν τόσοι πολλοί λόγοι όσα ήταν και και τα πρόβατα που προσπαθήσατε να μετρήσετε προτού τελικά γκουγκλάρετε την «αϋπνία» και καταλήξετε σε αυτήν εδώ τη σελίδα. Μια έρευνα επισημαίνει την αφθονία οθονών ως κοινό πρόβλημα: υπολογιστές, τηλεοράσεις, tablet, τηλέφωνα και οτιδήποτε άλλο εκπέμπει μπλε φως που μπορεί να επηρεάσει την ικανότητα του σώματος να κοιμάται με τρόπο φυσικό και να ξυπνά ξεκούραστο. Ένας επιπλέον λόγος είναι το άφθονο άγχος και η πληθώρα των αγχωτικών σκέψεων. Σε μία πρόσφατη μελέτη, 40 τοις εκατό των ερωτηθέντων απάντησε πως σήμερα ότι είναι πιο ανήσυχοι από ό,τι ήταν πριν από ένα χρόνο, με θέματα όπως η οικογενειακή ασφάλεια, η υγεία και τα οικονομικά να τους κρατούν ξύπνιους τη νύχτα. Και βεβαίως υπάρχουν πάντα και τα θέματα της απλής καθημερινότητας—πολλαπλές υποχρεώσεις, ευθύνες σε μεγάλες οικογένειες, γεμάτα προγράμματα και οτιδήποτε άλλο μπορεί να σας επιβάλλει να ξυπνήσετε νωρίς το πρωί και να σας εμποδίσει να επιστρέψετε για ύπνο μέχρι αργά το βράδυ.

Αυτές οι μεγάλες μέρες και οι μεγάλες νύχτες δεν έρχονται χωρίς επιπτώσεις. Αλλά είναι πιθανό ότι η CBD, μια ένωση που απομονώνεται από το φυτό της κάνναβης μπορεί να σας βοηθήσει να διαχειριστείτε το άγχος και να βελτιώσει τον ύπνο σας.

Καταπολεμήστε το άγχος και κοιμηθείτε καλύτερα
Καταπολεμήστε το άγχος και κοιμηθείτε καλύτερα 7

Το πραγματικό κόστος των άυπνων νυχτών

Τα βαθύτερα επίπεδα του ύπνου είναι εκεί όπου το σώμα σας κάνει μερικές από τις πιο σημαντικές συντηρήσεις του, όπως η ταξινόμηση αναμνήσεων και η απελευθέρωση αυξητικής ορμόνης για την αποκατάσταση της βλάβης των ιστών. Οι άνθρωποι που χάνουν τον ύπνο τους έχουν περισσότερες από τις ορμόνες που τους κάνουν να αγχώνονται και λιγότερες από τις ορμόνες που τους κάνουν να χορταίνουν όταν τρώνε. Η αϋπνία έχει βρεθεί επίσης ότι αποτελεί ένα σημαντικό παράγοντα άγχους και κατάθλιψης.

Αλλά η στέρηση ύπνου δεν είναι μόνο κακό για τη διάθεσή σας. Είναι επίσης και επικίνδυνο. Εκτιμάται ότι περισσότερα από 100.000 τροχαία ατυχήματα ετησίως, οφείλονται στην έλλειψη ύπνου. Επιπλέον η χρόνια απώλεια ύπνου σας θέτει σε κίνδυνο για καρδιακές παθήσεις, καρδιακή προσβολή, καρδιακή ανεπάρκεια, υψηλή αρτηριακή πίεση, εγκεφαλικό επεισόδιο και διαβήτη.

Βοηθήματα ύπνου χωρίς ιατρική συνταγή

Μια κοινή προσέγγιση για τη χρόνια αϋπνία είναι τα βοηθήματα ύπνου για τα οποία δεν είναι απαραίτητη η ιατρική συνταγή. Και αν ο στόχος σας είναι απλά να αποκοιμηθείτε, τελεία, θα έχουν το αποτέλεσμα που ίσως να περιμένατε. Αλλά αν ο στόχος σας είναι έχετε ένα βαθύ ανανεωτικό ύπνο ίσως να μην αποτελούν την κατάλληλη λύση. Τα περισσότερα μη συνταγογραφούμενα βοηθήματα ύπνου περιέχουν αντιισταμινικά, το δραστικό συστατικό του φαρμάκων καταπολέμησης των αλλεργιών. Αυτό θα μπορούσε να σας κάνει να αισθάνεστε το κεφάλι βαρύ και κουρασμένοι σωματικά την επόμενη μέρα. Επιπλέον είναι εύκολο να αναπτύξετε μια ανοχή σε αυτές τις αγωγές, γεγονός που τις καθιστά λιγότερο αποτελεσματικές με την πάροδο του χρόνου.

Οι συνταγογραφούμενες αγωγές, έχουν δυστυχώς τα δικά τους μειονεκτήματα. Τα πιο σύνηθη συνθετικά χάπια που συνταγογραφούνται ευρέως είναι οι βενζοδιαζεπίνες (εσταζολάμη, εζοπικλόνη, ραμελτεόνη, τεμαζεπάμη, τριαζολάμη, ζαλεπλόνη, ζολπιδέμη) και ορισμένα αντικαταθλιπικά με υπνωτική δράση. Τα φάρμακα αυτά είναι κατασταλτικά του κεντρικού νευρικού συστήματο. Οι συνήθεις παρενέργειες που έχουν οφείλονται σε αυτή την κατασταλτική δράση ή σε κόπωση των οργάνων (ήπαρ-νεφρά) που μεταβολίζουν τα χημικά αυτά χάπια. Ανάλογα το είδος του φαρμάκου μπορεί να προκύψουν συμπτώματα όπως ζάλη, πονοκέφαλος, γαστρεντερικά προβλήματα όπως διάρροια και ναυτία, παρατεταμένη υπνηλία, σοβαρή αλλεργική αντίδραση, προβλήματα μνήμης και απόδοσης, σεξουαλικά προβλήματα, προβλήματα κατά την οδήγηση, υπνοβασία και εξάρτηση Και αν είστε άγρυπνοι λόγω άγχους, τα συνταγογραφούμενα υπνωτικά χάπια μόνο κρύβουν το πρόβλημα – δεν το λύνουν. Αυτό σας επαναφέρει στην ερώτηση: Τι μπορείτε να κάνετε για αυτό;

Ένα πράγμα που μπορείτε να κάνετε είναι να επαναπροσδιορίσετε το πρόβλημα. Μην το αντιμετωπίζετε ως ένα ζήτημα που σας αποτρέπει να κοιμηθείτε – δείτε το ως ένα ζήτημα άρσης των εμποδίων που σας εμποδίζουν να αποκοιμηθείτε. Στη συνέχεια, εξετάστε ουσίες όπως η κανναβιδιόλη, πιο γνωστή ως CBD, ένα μη μεθυστικό, μη εθιστικό παράγωγο του φυτού της κάνναβης που βοηθά στη ρύθμιση των φυσιολογικών διεργασιών του οργανισμού, από την αντίληψη του πόνου έως την πείνα και την απόκριση στο στρες. Η CBD μπορεί να προάγει τον ύπνο επηρεάζοντας τα συστήματα στο σώμα που διαχειρίζονται το στρες, το άγχος και άλλους παράγοντες που βρίσκονται ανάμεσα σε εσάς και μια καλή νυχτερινή ανάπαυση.

Η επιστήμη πίσω από το CBD

Αντί να σας κάνει να νυστάζετε, υπάρχουν ισχυρές αλλά αδιευκρίνιστες ενδείξεις ότι το συστατικό CBD της κάνναβης μπορεί να λειτουργεί απευθείας στους υποδοχείς στον εγκέφαλό σας που επηρεάζουν τη σεροτονίνη. Η σεροτονίνη είναι ένας νευροδιαβιβαστής που βοηθά, μεταξύ άλλων λειτουργιών, στη διαχείριση της διάθεσής σας και στη ρύθμιση του κύκλου ύπνου-εγρήγορσης. Χαμηλά επίπεδα σεροτονίνης έχουν συνδεθεί με αγχώδεις διαταραχές, κατάθλιψη και αϋπνία. Ενεργοποιώντας τον υποδοχέα σεροτονίνης του εγκεφάλου σας, η CBD μπορεί να καταπολεμήσει το άγχος που κάνει τις σκέψεις σας να τρέχουν και να υπενθυμίσει στο σώμα σας ότι η έφτασε η ώρα για ύπνο. Η CBD μπορεί να είναι αποτελεσματική στο να βοηθά άτομα με διαταραχή κοινωνικού άγχους, άγχος απόδοσης και ακόμη και μετατραυματικού στρες να αισθάνονται καλύτερα και να κοιμούνται καλύτερα. Η λήψη της CBD συσχετίστηκε με μια αλλαγή στην εγκεφαλική ροή αίματος σε άτομα με κοινωνικό άγχος, όχι απλώς μειώνοντας τα συμπτώματα αλλά αλλάζοντας στην πραγματικότητα τον τρόπο που ο εγκέφαλος αντιδρούσε στο άγχος. Το CBD τους έφερε κυριολεκτικά ηρεμία.

Διαπιστώθηκε ότι η CBD αύξησε τον συνολικό χρόνο ύπνου σε ζωικά μοντέλα και συνδέθηκε με τη ρύθμιση του ύπνου και την καθυστέρηση ύπνου (ο χρόνος που χρειάζεται για ένα άτομο ή αρουραίο για να κοιμηθεί μόλις σβήσουν τα φώτα). Αυτό είναι σημαντικό όχι μόνο επειδή οι αρουραίοι είναι αξιολάτρευτοι όταν κοιμούνται, αλλά επειδή λέει πολύ για τη δυνατότητα της να βοηθήσει σε έναν καλό βραδινό ύπνο.

Εάν επιθυμείτε να δοκιμάσετε την κανναβιδιόλη (CBD) ως βοήθημα για την αϋπνία, σας προτείνουμε να επιλέξετε έλαιο κάνναβης υψηλής ποιότητας από εταιρεία που εμπιστεύεστε. Τα έλαια κάνναβης (CBD OIL) της Cannalab Organics, προέρχονται από Ελληνικές βιολογικές καλλιέργειες, ελέγχονται εργαστηριακά σε κάθε στάδιο της παραγωγής και περιέχουν υψηλής ποιότητας κανναβιδιόλη και μια πληθώρα σημαντικών κανναβινοειδών για επιπλέον τόνωση και ευεξία. Επιλέξτε εδώ για να δείτε την ποικιλία ελαίων κάνναβης της Cannalab Organics.